//Simple but nice\\

Owner!


[CHEERFUL BUT VERY OBSERVANT]
Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :) Need some choco ? Change it Mood : I'm Bored -.-

Status : BERMALASAN !


Footprints here!





Ya Allah .. kuatkan semangatku
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِاارَّحِيم In the name of Allah, the Most Gracious and the Most Merciful

dengan ini aku memaklumkan yang aku sudah pun memasuki semester kedua .. selama 6 bulan yang lepas aku menghabiskan semester yang pertama dengan penuh dugaan dan cabaran :') dugaan dan cabaran yang aku hadapi sudah semestinya sebagai seorang yang bergelar pelajar akan berperang dengan minda untuk ingat semua subjek yang telah dipelajari ! huh --' tersangatlah sengsara bila bergelar seorang "student"  

Dugaan yang kedua ialah aku ! aku berjauhan dengan family tercinta .. sejak sambung belajar ni aku duduk hostel .. tak pernah aku duduk hostel !! apa nak buat ? demi masa depan aku juga :) tapi aku tak menyesal pun duduk hostel sebab ada ramai kawan .. tapi yang bermasalahnya bila time nak exam ... fuhhh selalunya saat2 gentir macam ni lah aku wajib tengok wajah parent aku ,supaya semangat aku membara !

Tapi takpe , shafida kan dah besar ? mesti kuatkan semangat bila tak bersama dengan parent .. sekarangkan dunia dah maju , ada handphone .. apalagi call lah parent , dengar suara pun dah cukup .. cuma bezanya sebelum nak kesekolah selalunya aku akan bersalaman dengan parent . sekarang aku dah duduk hostel , takkan aku nak salam tangan roommate aku pulak ? kang tak pasal2 aku dilabelkan lesbian !! EEEEEE ,mengucap panjang ler kome --'

sekarang before nak ke class aku call mak , cakap " makkkkkkkkkk along pergi class . tata assalamualaikum" sometime je aku call mak .. huwaaaaaaaa :'( apa nak buat ? dugaan . saya mesti kuatkan semangat .. Apa2 pun aku harus hidup berdikari , tanpa keluarga disisi pun aku yakin dengan bantuan housemate aku mampu untuk hidup beli kari !!

Pada pertengahan bulan puasa hari final exam untuk sem satu dah nak pun hampir tiba , last2 minitlah baru nak study . mana mahunya nak masuk dalam kepala otak .. haduhhhh parah2 . itulah aku ! suka buat revision last2 minit .. bila dah tiba waktunya mula lah mengelabah . darah gemuruh dah datang serbu .. huhu . masa tengah siap2 nak ke class aku macam tak berapa yakin yang aku akan boleh jawap exam tuh !! arghhh strees nya masa tu .

masa naik bas aku call mak ,rasa nak nangis je bila dengar suara mak , i wanna cried because i'm nervous .mak bagi semangat berserta doa dan mak ampunkan segala dosa aku .. sungguh murni jiwa seorang ibu :') barulah tenang hati aku masa tu .. tiba2 macam ada satu aura meresap dalam jiwa aku , aku jadi bersemangat dan bersedia nak jawap exam !!

yang kedua sudah menjadi rutin harian aku nak call kekasih pujaan hatiku . hahaha cuma nak bagi tahu yang aku ada exam . tuh je , kekasih pujaan aku ni pun pembakar semangat aku . soooo bertambah2 lah semangat aku pagi tuh .. macam biasa sebelum melangkah masuk aku dah berdoa banyak2 berzikir tidak ketinggalan juga tapi masih berdebar sikit .. Akhirnya aku keluar exam hall dengan muka ceria sebab dapat jawap dengan lancar . susah tau soalan dia !!

ohh lupa nak bagitahu aku exam selama seminggu . lepas exam aku cuti sem dan cuti raya selama dua minggu .. lepas cuti aku dah naik semester dua . berdebar jugalah nak tunggu result final exam aku haritu ..bila dah dapat aku jadi kaku dan macam tak percaya ... nak tahu apa keputusan aku ?

hmmmm walaupun bagi pandangan pembaca blog aku ni mungkin mengatakan yang keputusan final exam aku tuh tak lah berapa bagus sangat tapi atleast aku dah cuba yang terbaik . apa2 pun aku bersyukur pada Allah swt . terima kasih kepada mak dan abah kerana memberi sokongan , dan juga berterima kasih kepada kawan dan housemate kerana memberi tunjuk ajar dan sokongan :') Alhamdulillah 

Dan sekarang aku dah masuk semester yang kedua , subjek semakin susah .. Ya Allah kuatkanlah semangat hambamu ini Ya Allah untuk menghadapi cabaran dan dugaanMu .. semester kedua ni aku harus mendapatkan keputusan yang lebih cemerlang ... InshaAllah jikalau masa mengizinkan untuk aku update entry seterusnya , aku akan update ;) mohon maaf kerana baru sekarang aku nak cerita kisah aku sepanjang semester satu .. dan sekarang dah nak sebulan aku berada di semester kedua . masa tidak mengizikan untuk aku update . maaf ya :) i already mention it , if i free , i'll update the next entry and i'll story about my life :)

okey , sampai sini saja . tata *lelambai